STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ WYDZIAŁU CHEMICZNEGO

previous arrow
next arrow
Shadow
Slider

Stowarzyszenie Przyjaciół Wydziału Chemicznego zostało powołane w celu utworzenia więzi absolwentów Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej z ich macierzystym Wydziałem oraz w celu skupienia tych wszystkich osób, którym sprawy tego Wydziału nie są obojętne. Skupienia osób, które chciałyby społecznie działać na jego rzecz, które poczuwają się do twórczego wspierania nie tylko w realizacji podstawowych zadań Wydziału lecz również w jego unowocześnianiu i rozwoju, osób które z sentymentem wracają do swoich lat studiów.

Zadaniem Stowarzyszenia jest organizowanie spotkań integracyjnych, nawiązywanie kontaktów z osobami i instytucjami, które mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów Wydziału jakie przynosi dzień dzisiejszy i nadchodzące lata, w tym również problemów finansowych, remontowych, stypendiów i nagród dla wyróżniających się studentów.

STATUT
STOWARZYSZENIA PRZYJACIÓŁ WYDZIAŁU CHEMICZNEGO POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ W GLIWICACH

 

Rozdział I

Postanowienia Ogólne

§1

Stowarzyszenie prowadzi działalność w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o Stowarzyszeniach ( Dz.U. z 1989r., Nr 20, póz.104 z późn. zmianami) oraz niniejszy statut.

§2

Stowarzyszenie o nazwie Stowarzyszenie Przyjaciół Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach, zwane dalej "Stowarzyszeniem", jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem, o celach nie zarobkowych, utworzonym dla wspierania działalności Wydziału Chemicznego, a także dla utrwalania więzi absolwentów oraz osób fizycznych i prawnych związanych z Wydziałem Chemicznym.

§3

  1. Stowarzyszenie prowadzi działalność na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą.
  2. Siedzibą władz Stowarzyszenia jest miasto Gliwice.
  3. Czas trwania Stowarzyszenia nie jest ograniczony.

§4

Stowarzyszenie może być członkiem społecznych organizacji krajowych i międzynarodowych, których cele są bliskie celom i zadaniom Stowarzyszenia Przyjaciół Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach.

§5

Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.

§6

  1. Działalność Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej jego członków.
  2. Do prowadzenia działalności statutowej Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.

 §7

Stowarzyszenie używa pieczęci okrągłej z napisem w otoku: Stowarzyszenie Przyjaciół Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej - Gliwice oraz pieczęci podłużnej z nazwą i adresem Stowarzyszenia.

 

Rozdział II

Cele Stowarzyszenia i sposoby ich realizacji

§ 8

  1. Celem Stowarzyszenia jest:
    • utrwalanie więzi absolwentów oraz osób fizycznych i prawnych związanych z Wydziałem Chemicznym oraz pozyskiwanie przyjaciół Wydziału Chemicznego,
    • wspomaganie realizacji podstawowych zadań Wydziału Chemicznego,
    • wspieranie działalności Wydziału Chemicznego w poczynaniach zmierzających do jego rozwoju.
    • wspieranie rozwoju nauk chemicznych i szerzenie wiedzy chemicznej wśród społeczeństwa.
    • Propagowanie innowacyjnych form edukacji.
  2. Stowarzyszenie w ramach działalności pożytku publicznego osiąga swoje cele poprzez:
    • organizację spotkań integracyjnych, konferencji, zjazdów i innych,
    • wydawanie materiałów informacyjnych o działalności Wydziału Chemicznego i Stowarzyszenia,
    • współpracę z instytucjami i osobami mogącymi przyczynić się do rozwoju Wydziału Chemicznego,
    • inicjowanie przedsięwzięć mających na celu pomoc finansową dla Wydziału Chemicznego.
    • działanie na rzecz ochrony praw autorskich.
    • świadczenie pomocy merytorycznej i organizacyjnej w inicjowaniu partnerstwa, sieci współpracy i klastrów.
    • rozwijanie innych form działalności merytorycznej służącej realizacji celów statutowych.
    • organizowanie szkoleń, kursów, konferencji, odczytów, wystaw, seminariów i pokazów w dziedzinach objętych działalnością Stowarzyszenia.
    • upowszechnianie najnowszej wiedzy za zakresu chemii na rzecz ogółu społeczności.
    • prowadzenie doradztwa konsultacji, ekspertyz w zakresie wymagającym specjalistycznej wiedzy chemicznej.
    • prowadzenie działalności wydawniczej i współpraca z innymi wydawnictwami w zakresie działalności Stowarzyszenia (przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 26 stycznia 1984 roku Prawo Prasowe).
    • rekomendowanie podmiotom trzecim specjalistycznych umiejętności edukacyjnych w zakresie najnowszej wiedzy za zakresu chemii.

§ 8a

  1. Stowarzyszenie jest organizacją pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku (tj. z dnia 14 października 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817) o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (zwaną w dalszej części niniejszego Statutu „Ustawą”).
  2. Działalność, o której mowa w ustępie poprzedzającym nie jest prowadzona wyłącznie na rzecz członków Stowarzyszenia.
  3. Stowarzyszenie prowadzi działalność społecznie użyteczną w sferze działań publicznych określnych Ustawą na rzecz nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania. Działalność ta jest wyłączną statutową działalnością Stowarzyszenia.
  4. Statutowa działalność prowadzona przez Stowarzyszenie nie jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku (tj. z dnia 12 października 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1829) o swobodzie działalności gospodarczej.
  5. Działalność statutowa Stowarzyszenia może być prowadzona jako działalność nieodpłatna lub odpłatna w rozumieniu przepisów Ustawy.
  6. Działalnością odpłatną pożytku publicznego jest działalność prowadzona przez Stowarzyszenie w sferze zadań publicznych, o której mowa w art. 4 Ustawy, za które pobiera ono wynagrodzenie. Przychód z działalności odpłatnej pożytku publicznego służy wyłącznie prowadzeniu działalności pożytku publicznego.
  7. Przedmiot działalności Stowarzyszenia określony w § 8 ust. 2 pkt. 1)-8) realizowany jest w formie działalności nieodpłatnej, zaś działalność określona w § 2 ust. 2 pkt. 9) – 12) realizowana jest w formach odpłatnych, przy czym przy uwzględnieniu kodów i opisów zgodnych Polską Klasyfikacją Działalności Gospodarczej 2007:
    • Przedmiotem działalności nieodpłatnej:
      • 18.12.Z – Pozostałe drukowanie;
      • Pozostała działalność wydawnicza;
      • 63.12.Z – Działalność portali internetowych;
      • 71.20.B – Pozostałe badania i analizy techniczne;
      • 72.19.Z – Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych;
      • 82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów;
      • 94.12.Z – Działalność organizacji profesjonalnych;
      • 94.99.Z – Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana.
    • Przedmiotem działalności odpłatnej jest:
      • 58.11.Z – Wydawanie książek;
      • 74.90.Z – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana;
      • 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane;
      • 85.60.Z Działalność wspomagająca edukację

§9

  1. Majątek Stowarzyszenia stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
  2. Źródłami powstania majątku Stowarzyszenia są: składki członkowskie, dochody z nieruchomości i ruchomości stanowiących własność lub będących w użytkowaniu Stowarzyszenia, dotacje i subwencje, darowizny, zapisy i spadki, wpływy z działalności własnej.
  3. Środki pieniężne, niezależnie od źródeł pochodzenia, mogą być przechowywane wyłącznie na koncie Stowarzyszenia.
  4. Wpłaty gotówkowe winny być, przy uwzględnieniu bieżących potrzeb, jak najszybciej na te konta przekazywane.
  5. Wysokość składek członkowskich i termin ich wpłacania ustala Walne Zebranie.
  6. Zarząd może tworzyć fundusze specjalne, wyodrębniając w tym celu środki posiadane w swojej dyspozycji.

§ 9a

  1. Stowarzyszenie nie może:
    • udzielać pożyczek lub zabezpieczać zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej "osobami bliskimi";
    • przekazywać majątku Stowarzyszenia na rzecz jego, członków Zarządu Stowarzyszenia, członków Komisji Rewizyjnej lub pracowników Stowarzyszenia, oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach;
    • wykorzystywać majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków Zarządu Stowarzyszenia, członków Komisji Rewizyjnej lub pracowników Stowarzyszenia, oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Stowarzyszenia;
    • zakupywać na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie Zarządu Stowarzyszenia, członkowie Komisji Rewizyjnej lub pracownicy Stowarzyszenia, oraz ich osoby bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

§ 9b

  1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
  2. Stowarzyszenie w ramach działalności gospodarczej popularyzuje wiedzę w najnowszej wiedzy chemicznej poprzez:
    1. wydawanie i sprzedaż książek lub innych wydawnictw oraz prowadzenie działalności wydawniczej w różnych formach;
    2. działalność w zakresie edukacji i kształcenia;
    3. produkcję i rozpowszechnianie filmów i nagrań o charakterze edukacyjnym;
    4. inną działalność umożliwiającą realizację celów o których mowa w § 2 Statutu
  3. Wszelkie dochody Stowarzyszenia pochodzące z prowadzenia działalności gospodarczej mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację jej celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między jego członków.
  4. Decyzję o rozpoczęciu działalności gospodarczej w zakresie wymienionym w ust. 1 podejmuje Zarząd, który ponosi odpowiedzialność za tę działalność.
  5. Zarząd określa zasady prowadzenia działalności gospodarczej przez Stowarzyszenie.
  6. Przed rozpoczęciem działalności gospodarczej w danym zakresie, Stowarzyszenie uzyska wymagane obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa zezwolenia, koncesje lub upoważnienia.
  7. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego.
  8. Stowarzyszenie przeznacza nadwyżkę przychodów nad kosztami wyłącznie na działalność pożytku publicznego.
  9. Stowarzyszenie prowadzi odrębny system ewidencji rachunkowej działalności odpłatnej i nieodpłatnej oraz odrębnie dla potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

Rozdział III

Członkowie, ich prawa i obowiązki

§10

Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na zwyczajnych, wspierających i honorowych.

§11

  1. Członkiem zwyczajnym może być obywatel Rzeczypospolitej Polskiej, mający pełną zdolność do czynności prawnych, oraz cudzoziemiec, także nie mający miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który:
    • jest zainteresowany działalnością Stowarzyszenia i popiera cele, dla których zostało ono utworzone,
    • złoży deklarację członkowską.
  2. Członkostwo zwyczajne nabywa się przez przyjęcie kandydatury przez Zarząd zwykłą większością głosów w drodze uchwały.

§12

  1. Członkami wspierającymi może być Instytucja, która zadeklaruje określoną darowiznę w postaci dotacji rzeczowej lub finansowej albo inną pomoc na rzecz Wydziału Chemicznego lub Stowarzyszenia oraz wyraziła chęć przynależności do Stowarzyszenia i złożyła deklarację członkowską na ręce Zarządu, który podjął w tej kwestii stosowną uchwałę.
  2. Formę i rodzaj wspierania Wydziału Chemicznego lub Stowarzyszenia członkowie wspierający ustalą z Zarządem.

§13

  1. Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie Członków osobom szczególnie zasłużonym dla Stowarzyszenia lub Wydziału Chemicznego.
  2. Członkowie honorowi uzyskują członkostwo z chwilą otrzymania dyplomu zawierającego wyciąg uchwały o nadaniu członkostwa honorowego.
  3. Członkom honorowym przysługuj ą prawa członków zwyczajnych.
  4. Członkowie honorowi są zobowiązani wypełniać zobowiązania, zgodnie z zasadami określonymi dla członków zwyczajnych, za wyjątkiem płacenia składek.

§14

  1. Członkowie zwyczajni mają prawo do:
    • brania czynnego udziału w pracach Stowarzyszenia;
    • występowania do Władz Stowarzyszenia z wnioskami i postulatami;
    • udziału w konferencjach, zebraniach, kursach, odczytach organizowanych przez Stowarzyszenie;
    • otrzymywania materiałów informacyjnych wydawanych przez Stowarzyszenie;
    • udziału w życiu towarzyskim organizowanym przez Stowarzyszenie;
    • posiadania legitymacji członkowskiej i noszenia odznak Stowarzyszenia;
    • korzystania z innych możliwości, jakie stwarza swoim członkom Stowarzyszenie.
    • członkom zwyczajnym przysługuje czynne i bierne prawo wyborcze do Władz Stowarzyszenia.
  2. Członkowie zwyczajni zobowiązani są:
    • brać czynny udział w pracach Stowarzyszenia;
    • dbać o dobre imię Stowarzyszenia;
    • popierać czynnie i realizować cele Stowarzyszenia;
    • przestrzegać statutu i uchwał Władz Stowarzyszenia;
    • regularnie opłacać składki.

§15

Członkowie wspierający działają w Stowarzyszeniu poprzez swoich przedstawicieli i mają takie same prawa i obowiązki jak członkowie zwyczajni, z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego do Władz Stowarzyszenia.

§16

  1. Skreślenie z listy członków zwyczajnych Stowarzyszenia następuje z powodu:
    • dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie na ręce Zarządu;
    • śmierci;
    • wykluczenia przez Zarząd:
      • za działalność sprzeczną ze statutem oraz uchwałami Stowarzyszenia;
      • za nieusprawiedliwione nie branie udziału w pracach Stowarzyszenia,
      • za zaleganie z opłatą składki członkowskiej przez trzy pełne okresy;
      • z powodu utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia Sądu.
  1. Skreślenie z listy członków wspierających Stowarzyszenia następuje z powodu:
    • dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie na ręce Zarządu,
    • wykluczenia przez Zarząd z powodów określonych w ust. l pkt 3. 3. Od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia członkowi przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków, które winno być złożone Zarządowi w terminie 21 dni od daty doręczenia zawiadomienia o wykluczeniu. Zarząd jest obowiązany do ujęcia tego odwołania w porządku obrad najbliższego Walnego Zebrania Członków o ile odwołanie to wpłynęło na co najmniej 21 dni przed jego terminem. Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna.

§17

Utrata godności członka honorowego może nastąpić, w przypadku prowadzenia działalności sprzecznej ze statutem i uchwałami Stowarzyszenia oraz z powodu utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia Sądu, tylko w wyniku podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Członków.

 

Rozdział IV

Władze Stowarzyszenia

§18

  1. Władzami Stowarzyszenia są:
    • Walne Zebranie Członków;
    • Zarząd;
    • Komisja Rewizyjna.
  2. Kadencja wszystkich wybieralnych Władz Stowarzyszenia trwa cztery lata. Walne Zebranie Członków może odwołać członka wybieralnych Władz Stowarzyszenia przed tym terminem.

§19

  1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą Władzą Stowarzyszenia.
  2. Walne Zebranie Członków może obradować jako zwyczajne lub nadzwyczajne.
  3. Zwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd, dla oceny działalności rocznej i kadencyjnej działalności Stowarzyszenia, jeden raz na dwanaście miesięcy, powiadamiając o jego terminie, miejscu i propozycjach porządku obrad wszystkich członków listami poleconymi lub w każdy inny skuteczny sposób co najmniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia obrad.
  4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd na podstawie uchwały własnej bądź pisemnego wniosku Komisji Rewizyjnej, bądź też pisemnego wniosku 1/5 liczby członków Stowarzyszenia, powiadamiając o jego terminie, miejscu i propozycjach porządku obrad wszystkich członków listami poleconymi lub w każdy inny skuteczny sposób co najmniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia obrad.
  5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków winno się odbyć najpóźniej w ciągu jednego miesiąca od daty zgłoszenia wniosku w trybie przepisu § 19 pkt 4.

§20

Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:

  • ustalanie programów i kierunku działania Stowarzyszenia;
  • uchwalanie zmian statutu Stowarzyszenia;
  • rozpatrywanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
  • udzielanie absolutorium Zarządowi i Komisji Rewizyjnej;
  • wybór i uzupełnianie składu Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
  • uchwalanie regulaminów Stowarzyszenia;
  • uchwalanie wysokości składek członkowskich;
  • powoływanie komisji doradczych i zespołów konsultacyjnych;
  • podejmowanie uchwał w sprawie odwołań od uchwał Zarządu w przedmiocie - wykluczenia członka zwyczajnego i członka wspierającego;
  • podejmowanie uchwał w przedmiocie nadania i utraty członkostwa honorowego;
  • decydowanie w innych sprawach wnioskowanych przez Zarząd, Komisję Rewizyjną, bądź członków Stowarzyszenia;
  • podejmowanie uchwał w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia.

§21

  1. W Walnym Zebraniu winna uczestniczyć co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania, z zastrzeżeniem § 21, ust. 5.
  2. Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów członków Stowarzyszenia obecnych na zebraniu.
  3. Uchwały w sprawie zmiany statutu oraz uchwała w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia zapadają większością 2/3 członków Stowarzyszenia obecnych na zebraniu.
  4. Na wniosek członka Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków podejmuje uchwałę o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
  5. Jeżeli w pierwszym wyznaczonym terminie Walnego Zebrania Członków uczestniczy mniej niż połowa jego członków, a wszyscy członkowie Stowarzyszenia zostali w prawidłowy sposób powiadomieni o terminie Walnego Zebrania Członków, wówczas może być wyznaczony, najwcześniej o godzinę później tego samego dnia drugi termin Walnego Zebrania Członków. Uchwały Walnego Zebrania Członków podjęte w drugim terminie są ważne bez względu na liczbę uczestniczących członków Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem § 21 ust.6.
  6. Uchwały w sprawie zmiany statutu oraz uchwała w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia nie mogą być podjęte w drugim terminie w trybie przewidzianym w § 21 ust. 5.
  7. Każdemu członkowi Stowarzyszenia przysługuje jeden głos.

§22

  1. Zarząd składa się z pięciu do jedenastu członków wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
  2. Zarząd wybiera ze swego grona Przewodniczącego, Wiceprzewodniczących i Skarbnika Zarządu.
  3. Przewodniczący kieruje pracami Zarządu.
  4. Do zakresu działania Zarządu należą sprawy nie zastrzeżone dla innych Władz Stowarzyszenia, a w szczególności:
    • wybór Przewodniczącego, jednego lub więcej Wiceprzewodniczących oraz Skarbnika Zarządu;
    • kierowanie działalnością Stowarzyszenia i reprezentowanie go na zewnątrz;
    • powoływanie i nadzorowanie działalności Biura Stowarzyszenia;
    • zatrudnianie pracowników Stowarzyszenia oraz ustalanie zasad ich wynagradzania;
    • przygotowywanie sprawozdań ze stanu majątkowego Stowarzyszenia za rok bieżący i za okres kadencji;
    • przedkładanie Walnemu Zebraniu Członków rocznych i kadencyjnych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia;
    • podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia oraz wykluczenia członków zwyczajnych lub członków wspierających Stowarzyszenia; - wnioskowanie o powoływaniu i utratę godności członka honorowego Stowarzyszenia.
  5. Posiedzenia Zarządu zwołuje jego Przewodniczący lub dwóch członków Zarządu.
  6. Stowarzyszenie reprezentują, a w szczególności dokonują czynności prawnych w imieniu Stowarzyszenia, co najmniej dwaj członkowie Zarządu, a w tym Przewodniczący lub Skarbnik. W taki sam sposób są zaciągane zobowiązania majątkowe w imieniu Stowarzyszenia.

§23

  1. W okresie pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków Zarząd podejmuje decyzje niezbędne do realizacji statutowych celów Stowarzyszenia.
  2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, przy obecności co najmniej trzech jego członków.
  3. Zarząd działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez Walne Zebranie Członków.

§24

  1. Komisja Rewizyjna Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Stowarzyszenia, wybieranym przez Walne Zebranie spośród zwyczajnych członków Stowarzyszenia, odrębnym od Zarządu i niepodlegającym mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z 2 do 5 członków, którzy na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona przewodniczącego.
  3. Członkowie Komisji Rewizyjnej:
  • nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej;
  • nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  • mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w Komisji Rewizyjnej zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni
  1. Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:
  • kontrolowanie co najmniej raz do roku całokształtu działalności statutowej i gospodarki finansowej oraz zgodności z obowiązującymi Stowarzyszenia przepisami,
  • przedstawianie Zarządowi wniosków z przeprowadzonych kontroli i żądanie od kontrolowanych sprawozdania z realizacji wniosków pokontrolnych,
  • przedstawianie sprawozdań ze swojej działalności Walnemu Zebraniu,
  • wnioskowanie o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
  • przeprowadzanie innych działań kontrolno-sprawdzających, zleconych przez Walne Zebranie lub wnioskowanych przez Zarząd.
  1. Komisja Rewizyjna ma prawo żądania od członków i przedstawicieli władz Stowarzyszenia wszystkich szczebli składania pisemnych bądź ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw oraz żądania od Zarządu przedstawienia wszelkich dokumentów dotyczących działalności Stowarzyszenia.

§25

Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej dwóch jej członków. Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez Walne Zebranie Członków.

§26

  1. W razie zmniejszenia się w czasie trwania kadencji składu Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub § w 24, uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji. Kooptacji dokonują pozostali członkowie Władz Stowarzyszenia, której skład uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż połowę składu Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub § w 24.
  2. W razie braku możliwości uzupełnienia składu Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub w § 24, w trybie przewidzianym w § 26, ust. l, Zarząd jest zobowiązany zwołać Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków w celu uzupełnienia Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub w § 24.

§27

  1. Stowarzyszenie rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków lub w innych przypadkach przewidzianych w przepisach prawa.
  2. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków wyznacza likwidatorów oraz określa zasady ich działania.
  3. Majątek Stowarzyszenia pozostały po likwidacji podlega przekazaniu na rzecz Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
  4. W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy Prawa o Stowarzyszeniach wymienionego w § l.


Statut w formie dokumentu .doc

Statut w formie dokumentu .pdf

 

Login Form

 

Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Blue Gray
Background Color
Text Color
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Scroll to top