STATUT
STOWARZYSZENIA PRZYJACIÓŁ WYDZIAŁU CHEMICZNEGO POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ W GLIWICACH
Rozdział I
Postanowienia Ogólne
§1
Stowarzyszenie prowadzi działalność w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o Stowarzyszeniach ( Dz.U. z 1989r., Nr 20, póz.104 z późn. zmianami) oraz niniejszy statut.
§2
Stowarzyszenie o nazwie Stowarzyszenie Przyjaciół Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach, zwane dalej "Stowarzyszeniem", jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem, o celach nie zarobkowych, utworzonym dla wspierania działalności Wydziału Chemicznego, a także dla utrwalania więzi absolwentów oraz osób fizycznych i prawnych związanych z Wydziałem Chemicznym.
§3
- Stowarzyszenie prowadzi działalność na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i za granicą.
- Siedzibą władz Stowarzyszenia jest miasto Gliwice.
- Czas trwania Stowarzyszenia nie jest ograniczony.
§4
Stowarzyszenie może być członkiem społecznych organizacji krajowych i międzynarodowych, których cele są bliskie celom i zadaniom Stowarzyszenia Przyjaciół Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
§5
Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
§6
- Działalność Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej jego członków.
- Do prowadzenia działalności statutowej Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.
§7
Stowarzyszenie używa pieczęci okrągłej z napisem w otoku: Stowarzyszenie Przyjaciół Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej - Gliwice oraz pieczęci podłużnej z nazwą i adresem Stowarzyszenia.
Rozdział II
Cele Stowarzyszenia i sposoby ich realizacji
§ 8
- Celem Stowarzyszenia jest:
- utrwalanie więzi absolwentów oraz osób fizycznych i prawnych związanych z Wydziałem Chemicznym oraz pozyskiwanie przyjaciół Wydziału Chemicznego,
- wspomaganie realizacji podstawowych zadań Wydziału Chemicznego,
- wspieranie działalności Wydziału Chemicznego w poczynaniach zmierzających do jego rozwoju.
- wspieranie rozwoju nauk chemicznych i szerzenie wiedzy chemicznej wśród społeczeństwa.
- Propagowanie innowacyjnych form edukacji.
- Stowarzyszenie w ramach działalności pożytku publicznego osiąga swoje cele poprzez:
- organizację spotkań integracyjnych, konferencji, zjazdów i innych,
- wydawanie materiałów informacyjnych o działalności Wydziału Chemicznego i Stowarzyszenia,
- współpracę z instytucjami i osobami mogącymi przyczynić się do rozwoju Wydziału Chemicznego,
- inicjowanie przedsięwzięć mających na celu pomoc finansową dla Wydziału Chemicznego.
- działanie na rzecz ochrony praw autorskich.
- świadczenie pomocy merytorycznej i organizacyjnej w inicjowaniu partnerstwa, sieci współpracy i klastrów.
- rozwijanie innych form działalności merytorycznej służącej realizacji celów statutowych.
- organizowanie szkoleń, kursów, konferencji, odczytów, wystaw, seminariów i pokazów w dziedzinach objętych działalnością Stowarzyszenia.
- upowszechnianie najnowszej wiedzy za zakresu chemii na rzecz ogółu społeczności.
- prowadzenie doradztwa konsultacji, ekspertyz w zakresie wymagającym specjalistycznej wiedzy chemicznej.
- prowadzenie działalności wydawniczej i współpraca z innymi wydawnictwami w zakresie działalności Stowarzyszenia (przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 26 stycznia 1984 roku Prawo Prasowe).
- rekomendowanie podmiotom trzecim specjalistycznych umiejętności edukacyjnych w zakresie najnowszej wiedzy za zakresu chemii.
§ 8a
- Stowarzyszenie jest organizacją pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku (tj. z dnia 14 października 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1817) o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (zwaną w dalszej części niniejszego Statutu „Ustawą”).
- Działalność, o której mowa w ustępie poprzedzającym nie jest prowadzona wyłącznie na rzecz członków Stowarzyszenia.
- Stowarzyszenie prowadzi działalność społecznie użyteczną w sferze działań publicznych określnych Ustawą na rzecz nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania. Działalność ta jest wyłączną statutową działalnością Stowarzyszenia.
- Statutowa działalność prowadzona przez Stowarzyszenie nie jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku (tj. z dnia 12 października 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 1829) o swobodzie działalności gospodarczej.
- Działalność statutowa Stowarzyszenia może być prowadzona jako działalność nieodpłatna lub odpłatna w rozumieniu przepisów Ustawy.
- Działalnością odpłatną pożytku publicznego jest działalność prowadzona przez Stowarzyszenie w sferze zadań publicznych, o której mowa w art. 4 Ustawy, za które pobiera ono wynagrodzenie. Przychód z działalności odpłatnej pożytku publicznego służy wyłącznie prowadzeniu działalności pożytku publicznego.
- Przedmiot działalności Stowarzyszenia określony w § 8 ust. 2 pkt. 1)-8) realizowany jest w formie działalności nieodpłatnej, zaś działalność określona w § 2 ust. 2 pkt. 9) – 12) realizowana jest w formach odpłatnych, przy czym przy uwzględnieniu kodów i opisów zgodnych Polską Klasyfikacją Działalności Gospodarczej 2007:
- Przedmiotem działalności nieodpłatnej:
- 18.12.Z – Pozostałe drukowanie;
- Pozostała działalność wydawnicza;
- 63.12.Z – Działalność portali internetowych;
- 71.20.B – Pozostałe badania i analizy techniczne;
- 72.19.Z – Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych;
- 82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów;
- 94.12.Z – Działalność organizacji profesjonalnych;
- 94.99.Z – Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana.
- Przedmiotem działalności odpłatnej jest:
- 58.11.Z – Wydawanie książek;
- 74.90.Z – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana;
- 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane;
- 85.60.Z Działalność wspomagająca edukację
- Przedmiotem działalności nieodpłatnej:
§9
- Majątek Stowarzyszenia stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
- Źródłami powstania majątku Stowarzyszenia są: składki członkowskie, dochody z nieruchomości i ruchomości stanowiących własność lub będących w użytkowaniu Stowarzyszenia, dotacje i subwencje, darowizny, zapisy i spadki, wpływy z działalności własnej.
- Środki pieniężne, niezależnie od źródeł pochodzenia, mogą być przechowywane wyłącznie na koncie Stowarzyszenia.
- Wpłaty gotówkowe winny być, przy uwzględnieniu bieżących potrzeb, jak najszybciej na te konta przekazywane.
- Wysokość składek członkowskich i termin ich wpłacania ustala Walne Zebranie.
- Zarząd może tworzyć fundusze specjalne, wyodrębniając w tym celu środki posiadane w swojej dyspozycji.
§ 9a
- Stowarzyszenie nie może:
- udzielać pożyczek lub zabezpieczać zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej "osobami bliskimi";
- przekazywać majątku Stowarzyszenia na rzecz jego, członków Zarządu Stowarzyszenia, członków Komisji Rewizyjnej lub pracowników Stowarzyszenia, oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach;
- wykorzystywać majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków Zarządu Stowarzyszenia, członków Komisji Rewizyjnej lub pracowników Stowarzyszenia, oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Stowarzyszenia;
- zakupywać na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie Zarządu Stowarzyszenia, członkowie Komisji Rewizyjnej lub pracownicy Stowarzyszenia, oraz ich osoby bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
§ 9b
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Stowarzyszenie w ramach działalności gospodarczej popularyzuje wiedzę w najnowszej wiedzy chemicznej poprzez:
- wydawanie i sprzedaż książek lub innych wydawnictw oraz prowadzenie działalności wydawniczej w różnych formach;
- działalność w zakresie edukacji i kształcenia;
- produkcję i rozpowszechnianie filmów i nagrań o charakterze edukacyjnym;
- inną działalność umożliwiającą realizację celów o których mowa w § 2 Statutu
- Wszelkie dochody Stowarzyszenia pochodzące z prowadzenia działalności gospodarczej mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację jej celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między jego członków.
- Decyzję o rozpoczęciu działalności gospodarczej w zakresie wymienionym w ust. 1 podejmuje Zarząd, który ponosi odpowiedzialność za tę działalność.
- Zarząd określa zasady prowadzenia działalności gospodarczej przez Stowarzyszenie.
- Przed rozpoczęciem działalności gospodarczej w danym zakresie, Stowarzyszenie uzyska wymagane obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa zezwolenia, koncesje lub upoważnienia.
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego.
- Stowarzyszenie przeznacza nadwyżkę przychodów nad kosztami wyłącznie na działalność pożytku publicznego.
- Stowarzyszenie prowadzi odrębny system ewidencji rachunkowej działalności odpłatnej i nieodpłatnej oraz odrębnie dla potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozdział III
Członkowie, ich prawa i obowiązki
§10
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na zwyczajnych, wspierających i honorowych.
§11
- Członkiem zwyczajnym może być obywatel Rzeczypospolitej Polskiej, mający pełną zdolność do czynności prawnych, oraz cudzoziemiec, także nie mający miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który:
- jest zainteresowany działalnością Stowarzyszenia i popiera cele, dla których zostało ono utworzone,
- złoży deklarację członkowską.
- Członkostwo zwyczajne nabywa się przez przyjęcie kandydatury przez Zarząd zwykłą większością głosów w drodze uchwały.
§12
- Członkami wspierającymi może być Instytucja, która zadeklaruje określoną darowiznę w postaci dotacji rzeczowej lub finansowej albo inną pomoc na rzecz Wydziału Chemicznego lub Stowarzyszenia oraz wyraziła chęć przynależności do Stowarzyszenia i złożyła deklarację członkowską na ręce Zarządu, który podjął w tej kwestii stosowną uchwałę.
- Formę i rodzaj wspierania Wydziału Chemicznego lub Stowarzyszenia członkowie wspierający ustalą z Zarządem.
§13
- Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie Członków osobom szczególnie zasłużonym dla Stowarzyszenia lub Wydziału Chemicznego.
- Członkowie honorowi uzyskują członkostwo z chwilą otrzymania dyplomu zawierającego wyciąg uchwały o nadaniu członkostwa honorowego.
- Członkom honorowym przysługuj ą prawa członków zwyczajnych.
- Członkowie honorowi są zobowiązani wypełniać zobowiązania, zgodnie z zasadami określonymi dla członków zwyczajnych, za wyjątkiem płacenia składek.
§14
- Członkowie zwyczajni mają prawo do:
- brania czynnego udziału w pracach Stowarzyszenia;
- występowania do Władz Stowarzyszenia z wnioskami i postulatami;
- udziału w konferencjach, zebraniach, kursach, odczytach organizowanych przez Stowarzyszenie;
- otrzymywania materiałów informacyjnych wydawanych przez Stowarzyszenie;
- udziału w życiu towarzyskim organizowanym przez Stowarzyszenie;
- posiadania legitymacji członkowskiej i noszenia odznak Stowarzyszenia;
- korzystania z innych możliwości, jakie stwarza swoim członkom Stowarzyszenie.
- członkom zwyczajnym przysługuje czynne i bierne prawo wyborcze do Władz Stowarzyszenia.
- Członkowie zwyczajni zobowiązani są:
- brać czynny udział w pracach Stowarzyszenia;
- dbać o dobre imię Stowarzyszenia;
- popierać czynnie i realizować cele Stowarzyszenia;
- przestrzegać statutu i uchwał Władz Stowarzyszenia;
- regularnie opłacać składki.
§15
Członkowie wspierający działają w Stowarzyszeniu poprzez swoich przedstawicieli i mają takie same prawa i obowiązki jak członkowie zwyczajni, z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego do Władz Stowarzyszenia.
§16
- Skreślenie z listy członków zwyczajnych Stowarzyszenia następuje z powodu:
- dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie na ręce Zarządu;
- śmierci;
- wykluczenia przez Zarząd:
- za działalność sprzeczną ze statutem oraz uchwałami Stowarzyszenia;
- za nieusprawiedliwione nie branie udziału w pracach Stowarzyszenia,
- za zaleganie z opłatą składki członkowskiej przez trzy pełne okresy;
- z powodu utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia Sądu.
- Skreślenie z listy członków wspierających Stowarzyszenia następuje z powodu:
- dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie na ręce Zarządu,
- wykluczenia przez Zarząd z powodów określonych w ust. l pkt 3. 3. Od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia członkowi przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków, które winno być złożone Zarządowi w terminie 21 dni od daty doręczenia zawiadomienia o wykluczeniu. Zarząd jest obowiązany do ujęcia tego odwołania w porządku obrad najbliższego Walnego Zebrania Członków o ile odwołanie to wpłynęło na co najmniej 21 dni przed jego terminem. Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna.
§17
Utrata godności członka honorowego może nastąpić, w przypadku prowadzenia działalności sprzecznej ze statutem i uchwałami Stowarzyszenia oraz z powodu utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia Sądu, tylko w wyniku podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Członków.
Rozdział IV
Władze Stowarzyszenia
§18
- Władzami Stowarzyszenia są:
- Walne Zebranie Członków;
- Zarząd;
- Komisja Rewizyjna.
- Kadencja wszystkich wybieralnych Władz Stowarzyszenia trwa cztery lata. Walne Zebranie Członków może odwołać członka wybieralnych Władz Stowarzyszenia przed tym terminem.
§19
- Walne Zebranie Członków jest najwyższą Władzą Stowarzyszenia.
- Walne Zebranie Członków może obradować jako zwyczajne lub nadzwyczajne.
- Zwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd, dla oceny działalności rocznej i kadencyjnej działalności Stowarzyszenia, jeden raz na dwanaście miesięcy, powiadamiając o jego terminie, miejscu i propozycjach porządku obrad wszystkich członków listami poleconymi lub w każdy inny skuteczny sposób co najmniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia obrad.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd na podstawie uchwały własnej bądź pisemnego wniosku Komisji Rewizyjnej, bądź też pisemnego wniosku 1/5 liczby członków Stowarzyszenia, powiadamiając o jego terminie, miejscu i propozycjach porządku obrad wszystkich członków listami poleconymi lub w każdy inny skuteczny sposób co najmniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia obrad.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków winno się odbyć najpóźniej w ciągu jednego miesiąca od daty zgłoszenia wniosku w trybie przepisu § 19 pkt 4.
§20
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:
- ustalanie programów i kierunku działania Stowarzyszenia;
- uchwalanie zmian statutu Stowarzyszenia;
- rozpatrywanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
- udzielanie absolutorium Zarządowi i Komisji Rewizyjnej;
- wybór i uzupełnianie składu Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
- uchwalanie regulaminów Stowarzyszenia;
- uchwalanie wysokości składek członkowskich;
- powoływanie komisji doradczych i zespołów konsultacyjnych;
- podejmowanie uchwał w sprawie odwołań od uchwał Zarządu w przedmiocie - wykluczenia członka zwyczajnego i członka wspierającego;
- podejmowanie uchwał w przedmiocie nadania i utraty członkostwa honorowego;
- decydowanie w innych sprawach wnioskowanych przez Zarząd, Komisję Rewizyjną, bądź członków Stowarzyszenia;
- podejmowanie uchwał w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia.
§21
- W Walnym Zebraniu winna uczestniczyć co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania, z zastrzeżeniem § 21, ust. 5.
- Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów członków Stowarzyszenia obecnych na zebraniu.
- Uchwały w sprawie zmiany statutu oraz uchwała w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia zapadają większością 2/3 członków Stowarzyszenia obecnych na zebraniu.
- Na wniosek członka Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków podejmuje uchwałę o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
- Jeżeli w pierwszym wyznaczonym terminie Walnego Zebrania Członków uczestniczy mniej niż połowa jego członków, a wszyscy członkowie Stowarzyszenia zostali w prawidłowy sposób powiadomieni o terminie Walnego Zebrania Członków, wówczas może być wyznaczony, najwcześniej o godzinę później tego samego dnia drugi termin Walnego Zebrania Członków. Uchwały Walnego Zebrania Członków podjęte w drugim terminie są ważne bez względu na liczbę uczestniczących członków Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem § 21 ust.6.
- Uchwały w sprawie zmiany statutu oraz uchwała w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia nie mogą być podjęte w drugim terminie w trybie przewidzianym w § 21 ust. 5.
- Każdemu członkowi Stowarzyszenia przysługuje jeden głos.
§22
- Zarząd składa się z pięciu do jedenastu członków wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
- Zarząd wybiera ze swego grona Przewodniczącego, Wiceprzewodniczących i Skarbnika Zarządu.
- Przewodniczący kieruje pracami Zarządu.
- Do zakresu działania Zarządu należą sprawy nie zastrzeżone dla innych Władz Stowarzyszenia, a w szczególności:
- wybór Przewodniczącego, jednego lub więcej Wiceprzewodniczących oraz Skarbnika Zarządu;
- kierowanie działalnością Stowarzyszenia i reprezentowanie go na zewnątrz;
- powoływanie i nadzorowanie działalności Biura Stowarzyszenia;
- zatrudnianie pracowników Stowarzyszenia oraz ustalanie zasad ich wynagradzania;
- przygotowywanie sprawozdań ze stanu majątkowego Stowarzyszenia za rok bieżący i za okres kadencji;
- przedkładanie Walnemu Zebraniu Członków rocznych i kadencyjnych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia;
- podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia oraz wykluczenia członków zwyczajnych lub członków wspierających Stowarzyszenia; - wnioskowanie o powoływaniu i utratę godności członka honorowego Stowarzyszenia.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje jego Przewodniczący lub dwóch członków Zarządu.
- Stowarzyszenie reprezentują, a w szczególności dokonują czynności prawnych w imieniu Stowarzyszenia, co najmniej dwaj członkowie Zarządu, a w tym Przewodniczący lub Skarbnik. W taki sam sposób są zaciągane zobowiązania majątkowe w imieniu Stowarzyszenia.
§23
- W okresie pomiędzy Walnymi Zebraniami Członków Zarząd podejmuje decyzje niezbędne do realizacji statutowych celów Stowarzyszenia.
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, przy obecności co najmniej trzech jego członków.
- Zarząd działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez Walne Zebranie Członków.
§24
- Komisja Rewizyjna Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Stowarzyszenia, wybieranym przez Walne Zebranie spośród zwyczajnych członków Stowarzyszenia, odrębnym od Zarządu i niepodlegającym mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej.
- Komisja Rewizyjna składa się z 2 do 5 członków, którzy na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona przewodniczącego.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej:
- nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej;
- nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w Komisji Rewizyjnej zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni
- Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrolowanie co najmniej raz do roku całokształtu działalności statutowej i gospodarki finansowej oraz zgodności z obowiązującymi Stowarzyszenia przepisami,
- przedstawianie Zarządowi wniosków z przeprowadzonych kontroli i żądanie od kontrolowanych sprawozdania z realizacji wniosków pokontrolnych,
- przedstawianie sprawozdań ze swojej działalności Walnemu Zebraniu,
- wnioskowanie o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
- przeprowadzanie innych działań kontrolno-sprawdzających, zleconych przez Walne Zebranie lub wnioskowanych przez Zarząd.
- Komisja Rewizyjna ma prawo żądania od członków i przedstawicieli władz Stowarzyszenia wszystkich szczebli składania pisemnych bądź ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw oraz żądania od Zarządu przedstawienia wszelkich dokumentów dotyczących działalności Stowarzyszenia.
§25
Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej dwóch jej członków. Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez Walne Zebranie Członków.
§26
- W razie zmniejszenia się w czasie trwania kadencji składu Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub § w 24, uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji. Kooptacji dokonują pozostali członkowie Władz Stowarzyszenia, której skład uległ zmniejszeniu. W tym trybie można powołać nie więcej niż połowę składu Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub § w 24.
- W razie braku możliwości uzupełnienia składu Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub w § 24, w trybie przewidzianym w § 26, ust. l, Zarząd jest zobowiązany zwołać Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków w celu uzupełnienia Władz Stowarzyszenia wymienionych w § 22 lub w § 24.
§27
- Stowarzyszenie rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków lub w innych przypadkach przewidzianych w przepisach prawa.
- Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków wyznacza likwidatorów oraz określa zasady ich działania.
- Majątek Stowarzyszenia pozostały po likwidacji podlega przekazaniu na rzecz Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy Prawa o Stowarzyszeniach wymienionego w § l.
Statut w formie dokumentu .doc
Statut w formie dokumentu .pdf